Når du handler på www.playshop.dk, har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesretten udløber 14 dage fra du har modtaget din vare (eller hele din ordre).
Har du problemer med en vare er der tale om en reklamation. Skyldes din ønsket returnering evt. fejl på et produkt, finder vi selvfølgelig en løsning på dette. Læs mere om reklamation over en vare her
Har du brug for hjælp til en vare, så vil vi gerne forsøge at guide og hjælpe. Læs mere omkring at kontakte playshop.dk her
Fejl sker, også hos playshop. F.eks. hvis vi har sendt en forkert vare, et forkert antal eller der mangler en varer. Enhver fejl vi som har lavet, retter vi selvfølgelig uden ekstra omkostninger for dig. Send en mail til info@playshop.dk og beskriv hvad der mangler. Send også gerne et billede af hvad der er modtaget, således vi kan lettere kan tjekke op på det. Nogle gange kan man også bare have bestilt noget andet end man troede. Tjek derfor altid følgesedlen i pakken.
Hvis du ønsker at fortryde dit køb inden vi har nået at sende din ordre, skal du kontakte vores os hurtigst muligt via e-mail: info@playshop.dk Dette er gratis og ingen betaling vil blive trukket. Er varen afsendt, er denne løsning ikke muligt. Vi sender varer alle hverdage, og forsøger altid at få alt sendt afsted, så køber du tæt på vores afhentningstidspunkt (sen eftermiddag), kan din bestilling være på vej indenfor ganske kort tid, og derfor ikke fortrydes uden omkostninger (også selvom pakken ikke er scannet ind i PostNord’s system).
Vi har gjort det let at fortryde et køb. Så blot send os en til e-mail: info@playshop.dk – Hvor du oplyser, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Oplys altid ordrenummer eller besvar blot af de mails vi har sendt til dig. Så vender vi straks tilbage med info, returlabel mm. Husk det kan senest gøres 14 dage efter pakken er modtaget. Herefter har du 30 dage til at sende varen retur. Så lige snart vi har modtaget returpakken behandler vi den. Typisk har du returbeløbet indenfor 1-3 hverdage. Vær opmærksom på, at varer der er taget i reel brug ikke tages retur. Evt. værdiforringelse kan forekomme, og fratrækkes returbeløbet. Vær også opmærksom på plomberet varer, som pga. de særlige regler for køb af software (spil, memorycards, bundles software mm), ikke tages retur ved brudt plombering. Evt. snyd med dette opdages altid, da vores forseglingsmasker giver en helt særlig lukning.
Bemærk: ved benyttelse af fortrydelsesretten skal køber selv står for evt. returfragt, alternativt kan returlabel fra os benyttes. Denne koster 50 kr. at benytte, og fratrækkes returbeløbet. I tilfælde af en værdiforringelse af det købte, hæfter du som forbruger også, og må forvente at denne fratrækkes returbeløbet.
Vores adresse:
playshop.dk
Ved Skoven 14M
8541 Skødstrup
E-mail: info@playshop.dk
Tlf: 93989822
**Send ikke til pakkeboks**
Du kan også altid benytte Standardfortrydelsesformularen. Denne er frivillig, og nogle fortrækker denne. Vi skal dog stadig have besked via e-mail info@playshop.dk, at en given bestilling sendes retur med henblik på benyttelsen af fortrydelsesretten. Download Standardfortrydelsesformularen her
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom. I tilfælde af ikke afhentet pakke kan der sagtens gå 14 dage inden pakken er retur på vores lager igen. Returpakker hvor vi ikke har fået besked, bliver behandlet når der er tid til dette. Du bliver kontaktet, og vi afventer svar fra dig, i forhold til det videre forløb. De reelle returfragtomkostninger fratrækkes evt. returbeløb. Typisk 75 kr. da denne form for retur er dyrere end almindelig retur. Har du glemt at afhente, så kontakt os via e-mail info@playshop.dk - således vi kan finde en løsning. F.eks. at pakken gensendes.
Vi behandler alle retursager hurtigt, og sender returbeløbet tilbage til samme betalingskort, som benyttet ved køb. Normalt indenfor 1-3 hverdage. Bemærk, mobilepay benyttet på en webshop, er ikke som mellem private. Altså sendes beløbet retur til det kort, som blev benyttet igennem mobilepay. Det tager typisk 1-2 bankdage før returbeløbet er på dit kort/konto igen. Vi besvarer din tilsendte mail, når beløbet er tilbagebetalt. Typisk er det noget vi gør sidst på dagen, efter dagens pakker er afsendt.
Når alle varer i en ordre sendes retur i forbindelse med benyttelsen af din fortrydelsesret, refunderer vi hele købsbeløbet inkl. leveringsomkostningerne, du har betalt i forbindelse med dit køb. Vær opmærksom på evt. værdiforringelse og returfragt.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under på samme bestilling. Bemærk, at du ikke får refunderet leveringsomkostningerne du har betalt, i forbindelse med dit køb, hvis du fortryder en del af dit køb.
Fortrydelsesretten efter forbrugeraftaleloven har flere undtagelse. Følgende er relevant ved køb hos Playshop. Du mister derfor din fortrydelsesret, hvis:
- Du bryder plomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, leveret fysisk.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium
I praksis: Vi tager ikke software, memory cards, harddiske, og software i konsolpakker (bundles) retur, hvis plombering er brudt. Der vil altid være et klistermærket på varen, hvor det tydeligt fremgår. Evt. fejl på ovenstående varer, har ikke noget med dette at gøre, men anses som en reklamation. Læs mere om reklamation her
Fortrydelsesretten kan være forlænget f.eks. i forbindelse med julen, hvor udgangspunktet er, at alle køb fortaget fra 24. november til og med 24. december, kan fortrydes til og med 24 januar. Vores almindelige regler for returnering er altid gældende.
Det er sådan, at forbrugeren (køber) hæfter endvidere for enhver forringelse, der måtte være ved en vare der sendes retur. Det betyder, at hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber og den måde, den fungerer på. Kan varen have mistet værdi, som gør at vi ikke kan sælge varen til samme pris igen. I sådanne tilfælde kan vi som erhvervsdrivende vælge at fratrække den konkrete værdiforringelse fra returbeløbet. Er der tale om en vare der ikke lever op til forventningen, er der tale om en reklamation. Læs mere om reklamation her
Playshop er godkendt og under løbende kontrol af E-mærket. Dette betyder, at vi som webshop opererer indenfor reglerne, og dermed ikke stiller forbrugeren dårligere end loven tilskynder, og i mange tilfælde stiller forbrugeren bedre end loven tilskynder.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her hos e-mærket her
Så start med at send en e-mail info@playshop.dk til os, og oplys du gerne vil benytte dig af din fortrydelsesret. Så plejer det at gør relativ hurtigt, og vi hjælper og guider.