Website: Playshop.dk
Virksomhedens juridiske navn: Playshop ApS
CVR nr. 36202734
Adresse: Ved Skoven 14M, 8541 Skødstrup, Danmark
E-mailadresse: Info@playshop.dk
Telefon: 93 98 98 22
Etablerings år: 2014
Handelsbetingelser gælder ved alle privatkøb af varer online på www.playshop.dk til levering i Danmark. Privatkøb med levering uden for EU herunder Grønland og Færøerne, se særskilt afsnit. Handelsbetingelserne gælder ikke for virksomheder og offentlige institutioner, alt efter købsomfang, brugsmønstre mm kan handelsbetingelserne individuelt aftales. Dog står playshop inde for alt spiller ved leveringen, og evt. fejl og mangler udbedres uden omkostninger for erhverv og offentlige institutioner.
Playshop.dk (herefter Playshop) overholder gældende lovgivning. Herunder reklamationsretten, altså kunden ret til at at reklamere over en fejlbehæftet vare eller mangler, der viser sig senest 2 år efter købet.
Alle nødvendige informationer sendes til køber via e-mail.
Du er altid velkommen til at skrive til info@playshop.dk, hvis du har spørgsmål til vores handelsbetingelser.
Senest opdateret 05-07-2024
Vores handelsbetingelser er altid tilgængelig nederst på vores site: www.playshop.dk. Ved afgivelse af enhver ordre erklærer du at have læst og accepteret vores handelsbetingelser. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem, og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver. Gældende handelsbetingelser på købsdatoen sendes også altid til køber efter gennemført bestilling, til evt. senere brug.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Playshop.dk og have et gyldigt betalingskort. Det er ikke muligt at betalt kontant. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre eller andre, der lovligt kan handle på vegne af personen under 18 år. Det er ikke playshop's ansvar at tjekke dette, og i tilfælde af efterfølgende kontakt til playshop, er det den voksne persons forpligtelse at hjælpe med evt. returforsende, mails, hjælp mm.
Når en bestilling er gennemført, anses det som et bindende tilsagn om at ville købe indholdet i indkøbskurven. Herefter er du underlagt reglerne om fortrydelsesret og reklamationsret, som kan findes under punkt 8 og punkt 9. Dog har du altid mulighed for at stoppe en endnu ikke afsendt ordre, ved at give skriftlig besked til info@playshop.dk.
Ved alt kontakt til playshop omkring en allerede afgivet ordre, skal ordrenummer altid oplyses.
Ved ændringer, reklamation, fortrydelse mm skal alt kommunikation ske vi e-mail til info@playshop.dk - vi besvarer løbende mails.
Vi kan kontaktes via telefon 93 98 98 22, hvor vi gerne guider og hjælper hvis muligt.
Varer er kun tilgængelige for køb, hvis det er oplyst på varesiden med teksten ”På lager”. Hvis en vare er utilgængelig for køb er det oplyst med teksten ”I øjeblikket udsolgt ”, og kan som udgangspunkt ikke lægges i indkøbskurven eller bestilles.
Ved forudbestilling eller pre-order af en kommende vare, er det forventede leveringstidspunkt altid vist tydeligt på varesiden. Det forventede leveringstidspunkt kan ændre sig. Skulle det ændre sig mere ned 3 dage, får kunden tilsendt en mail, men et nyt forventet leveringstidspunkt. Vores handelsbetingelser er også gældende ved forudbestilling.
Når din bestilling er gennemført modtager du en kvittering for vores modtagelse af bestillingen. Playshop opbevarer ikke din ordrebekræftelse, efter den er tilsendt til dig. Husk derfor at gemme e-mailen med din ordrebekræftelse. Track & trace nummer bliver fremsendt via e-mail, når din ordre er klar til afsendelse.
Indkøbskurvens indhold samt prisen for varerne kan altid ses ved at klikke på indkøbskurven, der kan findes oppe i højre hjørne på www.playshop.dk eller i check out processen. Indholdet kan ændres helt indtil ordren bekræftes af køber. Betalingen for bestillingen trækkes først når varerne afsendes. Ved aftale om afhentning trækkes betalingen, når ordren er klar til afhentning. Det er ikke muligt at betale kontant ved afhentning. Betalingen skal derfor altid gennemføres før afhentning er muligt. I forbindelse med evt. dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering.
Playshop sælger både nye varer (ny produceret) og brugte varer (Pre-owned). Playshop anser en vare for at være pre-owned, hvis den har haft en eller flere tidligere ejere, der har haft råderet over varen. Det fortæller derfor ikke noget om hvor meget en vare har været brugt. Eks. kan et forseglet spil godt være en brugt vare, selvom det aldrig har været brugt. Der fortæller alene noget om varens tidligere ejerforhold. Alle vores brugte varer gennemgår en omfattende klargørings proces (alt efter deres stand) inden de bliver gjort tilgængelige for køb på playshop.dk. Der må dog altid forventes og accepteres, at alle pre-owned varer har brugsspor, mindre ridser/skræmmer, enkelte kosmetiske fejl m.m. Dog ikke skader, mangler samt store kosmetiske fejl. Afviger standen fra hvad man kan forvente, er dette altid oplyst på varesiden.
Derfor sælges alle brugte varer som udgangspunkt som ”Pre-owned (God stand)” hvilket betyder, at alle brugte varer er rengjorte, renoveret, testet og klar til brug. Playshop gør en stor dyd ud af at alle vores brugte varer (de gamle klassiske spil, konsoller samt tilbehør) altid fremstår rengjorte, pæne samt at det hele virker 100 %. Skulle der være afvigelser fra dette, vil dette fremgå tydeligt af varebeskrivelsen på den specifikke vare.
Det vil altid fremgå på vareside om der er tale om en ny-produceret vare eller en pre-owned vare. Nye varer er markeret som følgende markeret med: ”Varen er ny”. Brugte varer er som udgangspunkt markeret med: ”Pre-owned”.
NB. Vi sælger derfor ikke defekte eller ødelagte varer (katten i sækken findes ikke hos os)
Det fremgår altid på varesiden, hvilket produkt og med hvilket indhold der sælges. Herudover oplyses følgende for spil: Hvilken konsol/enhed/computer spillet som udgangspunkt passer til. For tilbehør: Hvilken funktion tilbehøret har, og hvad det som udgangspunkt passer til. Der ydes ikke support eller installation hjælp til nogen form for hardware eller software. Det er optil køber selv at sætte sig ind i hvordan sagerne skal bruges herunder installation og brug af alt hardware samt software. Alt hardware er som udgangspunkt nulstillet og alle tidligere brugerprofiler, savegames, data m.m. er slettet. Spil med indbygget hukommelse er som udgangspunkt ikke nulstillet.
Der gøres også opmærksom på, at software og hardware som kan købes hos Playshop, kan være særligt komplicerede produkter, der kan kræve særlig viden for at kunne bruges. Det skal også nævnes, at engelsk er hovedsproget i langt de fleste, varer hos Playshop.
Playshop kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle følgeskader af forkert brugt af produkter, tilbehørsdele m.m. samt i tilfælde af en vare ikke fungerer som forudsat f.eks. på grund af mangelfuld installation, forkert tilslutninger, antenne- eller modtagerforhold m.m. Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret.
Playshop kan heller ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellem i produkter ved selvmontering af reservedele m.m.
På playshop.dk er der forskelligt, alt efter varetypen, om et billede viser den faktiske vare der sælges eller om billedet er repræsentativ for varen generelt.
Følgende guidelines for billeder er gældende:
Nye varer:
Alle billeder af nye varer er repræsentativ for varen generelt. I visse tilfælde kan billederne dog godt repræsentere den vare der sælges (meget unikke varer, nummeret varer, varer med meget begrænset antal m.m.). Dette vil dog tydeligt fremgå af varebeskrivelsen om billedet er af varen der sælges.
Pre-owned varer:
Alle billeder af løse spil/cartridges (spil uden æske/cover/box), spil i covers (spil på cd i plast cover), løst tilbehør (herunder også alle former for: kabler, controllers/joypads/joysticks, adapters, strømforsyninger, reservedele m.m.) samt løse konsoller/konsol pakker (konsoller uden æske/cover/box) er repræsentativ for varen generelt og derned kun illustrative. I visse tilfælde kan billederne dog godt være af den specifikke vare der sælges (meget unikke varer, nummeret varer, varer med meget begrænset antal, afvigelsen i stand m.m.). Dette vil dog tydeligt fremgå af varebeskrivelsen om billedet er af varen der sælges.
Er et billede repræsentativ for en vare generelt, er varebilledet som udgangspunkt ikke af den præcise vare der sælges. Det kan forventes at køber modtager en lignende vare, som den der fremgår på billedet. Der kan derfor være mindre visuelle afvigelser på den vare der ret faktisk sælges i forhold til den vare der er på billederne.
Ønskes der billeder af en specifikke vare eller af noget bestemt på en vare inden køb, kan disse muligvis leveres digitalt til dig ved at skrive til info@playshop.dk Der kan forventes en leveringstid på optil 3 dage alt efter omfanget. Playshop kan til enhver tid afvise, at sende ekstra billeder uden specifik årsag.
Alle priser op www.playshop.dk er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Evt. leveringsomkostning skal dog altid tillægges, og vil være oplyst inden køber kan godkende ordren og gå til betalingen. (se afsnit 7 om leveringsbetingelser).
Alle priser er vist i DKK (Danske kroner).
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Eks. 1 kr. eller 0 kr. elller så lavt, at det bude være åbenlyst for enherv at der er tale om en fejl.
Alle brugte varer (pre-owned) sælges med 25 % moms, og ikke efter de særlige regler for brugtmoms. Alle nye varer sælges med alm. dansk moms på 25 %. Det samlede momsbeløb er tilgængeligt i check-out (Til betaling) samt på den din faktura. Evt. leveringsomkostning samt transaktionsgebyrer indeholder også alm. dansk moms på 25 %.
Betalt moms fremgår altid på tilsendt faktura
Der kan benyttes de mest almindelige betalingskort til betaling på Playshop.dk. Der kan betales med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron og MasterCard. Herudover kan der også benyttes MobilePay samt kreditkøb med ViaBill og Anyday. Vi benytter 3D secure og nemid validering. Dette styres kortudbyderne, og er ikke noget playshop kan styre. Det er de altid gældende regler fra Mobilepay, Viabill, Anyday, Nets, Visa og Mastercard der altid er gældnede.
Det er omkostningsfrit at betale med Dankort, Visa/Dankort og MobilePay. Ved betaling med VISA og MasterCard tillægges der ikke et betalingskortgebyr. Evt. gebyr vil altid være oplyst inden køber vælger at godkende ordren. Benyttes der bankoverførsel, eller kontant betaling oplyses der for god ordensskyld, at du ikke er beskyttet af indsigelsesordningen.
Der kan ikke betales kontant ved afhentning. Alle betalinger skal gennemføres igennem playshop.dk. Ved aftale om afhentning trækkes betalingen, når ordren er klar til afhentning. Alle betalinger skal derfor gennemføres før afhentning er muligt.
Betalingen for en bestilling trækkes først når varerne afsendes. I forbindelse med evt. dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering. Der kan ikke trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Dine betalingsoplysninger håndteres af Quickpay/Clearhaus/Nets/MobilePay/Applepay. Alle online betalinger sker krypteret, og det er alene Quickpay/Clearhaus/Nets/MobilePay/Applepay, der har adgang til de betalingsinformationer. Hverken Playshop eller andre har derfor mulighed for at se eller gemme dine betalingsinformationer.
Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Der er forskelligt bank til bank, hvornår de frigiver en evt. resevation på dit kort/konto. Playshop benytter Nets til håndtering af betalingskort herunder Mastercard og Visa kort. Der kan være en reservation af beløbet i op til 30 dage. Vi sletter evt. anulleret betalinger, for at hjælpe på processen. Det er ikke noget vi indflydelse på. På forudbestillinger eller ikke håndteret ordre, kan der gå op til 180 dage.
Betaling via Viabill: kreditkøb
Ved køb med ViaBill som betaling. Er det på betalingsdelen en aftlale mellem dig og Viabill.
Betaling via Anyday: kreditkøb
Ved køb med Anyday som betaling. Er det på betalingsdelen en aftlale mellem dig og Anyday. Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales over 4, 6, 8 eller 10 betalinger. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.
Alle ordre leveres med PostNord og der leveres til hele Danmark, samt Sverige, Grønland og Færøerne. Alle ordre uanset størrelse sendes som pakke inkl. track & trace i Danmark og Sverige. Når en ordre er pakket og klar til afsendelse, afsender vi forsendelsesnummeret til køber. Alle ordrer sendes som udgangspunkt som pakke uden omdeling. Der kan tilkøbes pakke med omdeling, hvis dette fortrækkes. Forsendelse til Grønland og Færøerne er også muligt med rekommanderet brev.
Forsendelsespriser:
PostNord med omdeling koster 59 DKK
PostNord uden omdeling koster 39 DKK
Der tilbydes fri forsendelse (pakke uden omdeling) ved køb for mere end 999 DKK inkl. moms i samlet ordrestørrelse. Bestilte varer sendes om muligt samlet. Fragtprisen kan ændre sig, og den gældende fragtpris vil altid fremgå af i kurven.
Leveringstid:
Der er normalt 1-3 hverdages levering, medmindre PostNord holder lukket pga. helligdage m.m. Alle ordre indpakkes forsvarligt i ordentlig solid emballage.
Du kan altid søge på postnord.dk for at se hvor langt en pakke er kommet. Track & trace nummer er sendt til den e-mail, der blev oplyst i ordreprocessen. Der kan først findes informationer om en pakke, når PostNord har scannet den ind i deres system. Det må forventes at en Track & trace mail kan ende i uønsket post, og det er altid kundens eget ansvar at tjekke efter.
Afhentning:
Afhentning hos Playshop, Ved Skoven 14M, 8541 Skødstrup, er kun efter aftale. Der er ingen butik, venterum m.m. på adressen, eller mulighed for at se andre varer end dem der er bestilt og betalt via playshop.dk. Dvs. en ordre kan først afhentes, når der er aftalt et fast afhentningstidspunkt, efter gennemførelsen af ordren. Køber får besked, så snart en bestilling er klar til afhentning. Der er ikke personale på adressen, som kan finde bestilte varer mm.
Normalt vil du blive kontaktet efter ordre gennemførelsen via sms, hvor info om afhentning vil fremgå. Du kan altid skrive til info@playshop.dk, for at aftale et afhentningstidspunkt, eller forhøre hvornår en ordre kan være klar til afhentning. Ordrebekræftelsen samt ID og evt. fuldmagt kan forlanges ved afhentning.
Vi opfordrer altid til, at du undersøger din vare ved modtagelse og kontakter os ved fejl og mangler. Det oplyses at det altid er en fordel at reklamerer hurtigst mulig, således evt. fragtskade eller andet ikke fremstår som en selvforskyldt mangel.
Når du handler på www.playshop.dk, har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesretten udløber 14 dage fra du har modtaget din vare (hele din ordre).
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til info@playshop.dk, eller benytte standardfortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked, eller benytte standardfortrydelsesformularen.
Download Standardfortrydelsesformularen her
Ikke hentet pakke i pakkeshop
Det er altid købers ansvar at få hentet sin pakke i pakkeshoppen indenfor 7 dage. Der sendes altid en sms og e-mail fra PostNord samt et forsendelses-nummer på e-mail fra playshop.dk. I sjældne tilfælde kommer sms’en fra PostNord ikke frem, dette kan skyldes forkert angivet tlf nummer (f.eks. mellemrum, +45, eller blot en tastefejl). Det er altid køber ansvar at angive telefonnummer samt e-mail korrekt i indkøbskurven, og dette kan altid rettes og der skal accepteres at indtastet oplysninger er korrekte. E-mail med tracking info kan ende i uønsket post mappen, og det er altid køber ansvar at tjekke efter. Har du ikke hørt fra os inden 3 dage, skal du kontakte os, således mail fra os kan rettes til og info kan gensendes.
Det er derfor ikke en korrekt og gratis fortrydelses blot at undlade at afhente en pakke ej heller ved manglende sms/e-mail. Ved uafhentede forsendelse opkræves de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen.
Nye forsendelsesomkostninger skal pålægges, hvis forsendelsen skal sendes igen. I tilfælde af fragtfri levering bestemmes en ny fragtomkostning på forsendelsens vægt / volumen. Du bliver kontaktet af os, når vi går retur forsendelser igennem.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering:
Du skal sende din ordre retur til Playshop uden unødvendig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt Playshop om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Derfor anbefaledes det, at der benyttes en god og solid indpakning ved returnering, som også beskytter produktemballagen. Gem også track&trace nummer samt evt. postkvittering, således det et muligt at spore pakken, og dermed fjerner enhver tvivl om hvor pakken befinder sig. Hvis vi hjælper dig med køb af en returlabel, oplyses prisen altid. Prisen er her typisk 50 kr.
Returvarer sendes til nedenstående adresse:
Playshop ApS
Att: Retunering + fakturanummer eller ordrenummer (kan også blot skrives på pakken eller lægges i pakken)
Ved Skoven 14M
8541 Skødstrup
Danmark
Tlf: 93 98 98 22
info@playshop.dk
Det anbefales på det kraftigste, at varen returneres som pakkepost via PostNord eller GLS (dog ikke uden omdeling). Pakken kan mærkes med ”Fortrydelsesret”, og der skal vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Playshop.
Udgifterne for returnering afholdes altid af køber. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Det er ydermere heller ikke muligt, at returnere varen personligt hos Playshop medmindre dette er aftalt inden.
Undtagelser i fortrydelsesretten:
Fortrydelsesretten efter forbrugeraftaleloven har flere undtagelse. Følgende er relevant ved køb hos Playshop. Du mister derfor din fortrydelsesret, hvis:
- Du bryder plomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, leveret fysisk.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.
Varen stand, når den sendes retur til Playshop
Eventuel værdiforringelse, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, vil blive fratrukket salgsprisen.
Hvis varen er afprøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt af dig, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi kontakter dig selvfølgelig, hvis dette skulle være tilfældet.
Vær opmærksom på, at hvis evt. plomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware er brudt, bortfalder fortrydelsesretten helt på varen. Det samme er gældende, hvis spilkode/produktnøgle er brugt ved returnering af bundles (spil eller anden software) Prisen på evt. spil, fratrækkes. Evt. downloadet spil, er knyttet til din konto, som er personlig. Der gøres opmærksom på, at det er købers eget ansvar at tjekke, at spil, software eller andet rent faktisk passer til køber konsol. Det fremgår altid på varesiden hvad en vare passer til.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til Playshop, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. En tilbagebetaling sendes altid tilbage til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre andet aftales. F.eks. nyttekredit, tilgodebevis, eller anden vare tilsendes. Alternativt benyttes bank overførsel.
Forlænget returret for særlige perioder:
Playshop kan tilbyde forlænget returret f.eks. i forbindelse med jul. Dette er oplyst altid oplyst tydeligt på www.playshop.dk om der er tilbydes forlænget fortrydelsesret. Dette gælder i for alle varer der ikke er taget i brug. Derudover finder de øvrige bestemmelser omkring fortrydelsesretten tilsvarende anvendelse.
Alle køb fortaget på playshop.dk er omfattet af købeloven. Der er 24 måneders reklamationsret efter købelovens bestemmelser på alle varer, nye som brugte (pre-owned). Dette betyder, at du kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Send en e-mail til info@playshop.dk med en uddybende beskrivelse af problemet samt evt. vedhæftelse af billeder der viser problemet. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed. Det koster ikke noget at sende en mail, hvor problemet oplyses. Ofte kan vi hjælpe hurtigt og let, hvis du blot sender en mail angående evt problem/fejl på en vare.
Det er vigtigt, at du beskriver fejlen så tydeligt som muligt, således vi hurtigere kan behandle din reklamationssag. Ved returnering skal der samtidig vedlægges en kopi af fakturaen.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal altid reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejl eller manglen ved varen. Det anbefales, at du reklamerer hurtigst muligt. Reklamerer du indenfor 2 måneder efter fejlen er opdaget vil reklamationen altid være rettidig.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er med varen, så detaljeret som muligt. Det er dog ikke noget krav, men det letter sagsbehandlingen, og minimerer ekspeditionstiden for din reklamationssag.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger eller sender en betalt pakkelabel via e-mail.
Er din reklamationssag berettiget får du refunderet de rimelige udgifter du måtte have til forsendelsen. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine returomkostninger. Er din reklamationssag ikke berettiget skal du selv afholde alle udgifter til returnering samt et evt. undersøgelsesgebyr på 400 DKK, som du har accepteret inden undersøgelsen påbegyndes (En værkstedstime).
Varen sendes til:
Returvarer indpakkes forsvarligt, og sendes som pakke til nedenstående adresse:
Playshop ApS
Att: reklamations + fakturanummer eller ordrenummer (kan også blot skrives på pakken eller lægges i pakken)
Ved Skoven 14M
8541 Skødstrup
Danmark
Tlf: 93 98 98 22
info@playshop.dk
Ved returnering af en vare bør du altid sørge for, at varen er forsvarligt indpakket således den ikke tager skade under forsendelsen. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil Plyshop har modtaget sagerne. Gem derfor altid track and trace nummer samt en evt. postkvittering.
Vi modtager kun returvarer sendt som pakke (med eller uden omdeling). Du skal også vedlægges en kopi af fakturaen i pakken. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Det er ydermere heller ikke muligt at returnere en vare personligt hos Playshop. Der er ikke nogle til at tage i mod evt. reklamations varer.
For at gennemføre en bestilling på Playshop.dk og dermed indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
Vi fortager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysninger registreres hos Playshop ApS og opbevares i 5 år, fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne indgår i, jf. bogføringslovens, hvorefter de slettes.
Ingen betalingskort oplysninger er tilgængelige for Playshop og kan derfor ikke gemmes (se 6. Betalingsmuligheder).
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på playshop.dk er playshop Aps
Kun direktøren og meget betroede medarbejdere hos Playshop ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Playshop ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du kan også rette henvendelse til Playshop for, at for at få indsigt i de oplysninger vi evt. har registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Playshop ApS via e-mail info@playshop.dk
Ved at benytte playshop.dk accepterer du, at vi bruger cookies. Cookies er små data filer, der gemmes på din computer, når du besøger vores webshop. Disse gemmes for at registrere din aktivitet og færden under dit besøg. Dette gøres også for, at vi kan genkende dig, hvis du skulle vende tilbage. Disse oplysninger kan bruges til at forbedre brugeroplevelsen samt til statistik. En cookie er ikke et program eller en virus. Cookie er noget stort set alle websites benytter. Playshop.dk anvender primært cookies for at forbedre webshoppens funktionalitet, og dermed optimere måden vores brugere oplever Playshop.dk, herunder brugervenligheden, personalisering, navigering, videoer, links samt selve købsprocessen. Dette gøres for, at dit besøg på Playshop.dk skal være så nemt, overskueligt og trygt som muligt. Cookies kan til en hver tid slettes fra din computer. Det er dog meget individuelt, hvordan dette gøres, og afhænger af din browser. Playshop.dk gemmer aldrig informationer, som kan identificere dig personligt.
Denne aftale mellem køber og Playshop er underlagt gældende dansk lov. En evt. tvist skal afgøres af de danske domstole.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte playshop via info@playshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs på e-mærkets hjemmeside.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal
Er du i tvivl omkring noget i vores handelsbetingelser, så kontant os via info@playshop.dk